رسته‌ها
فاخته دهان دوخته
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 269 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 269 رای
نسخه تایپی

فیلمنامه - فروردین ۱۳۶۳ ؛ لندن

جنتی عطایی درباره این اثر میگوید: «فاخته دهان دوخته را من بر اساس زندگی محمد فرخی یزدی نوشته ام. بنابراین اسناد و مدارک گوناگون را از نظر گذرانده ام. با اینهمه آنچه باید گفته شود این است که این یک متن نمایشی است و نه یک تحقیق یا تک نگاری. اسامی تا آنجا که میشد و در دست است، وقایع تاریخی و رویدادها، همه تا آنجا که اصول نمایش و امکانات اجرائی تئاتر اجازه میداده، حقیقی و مستند است. از "کیهان و اطلاعات" آگاهانه استفاده شده اگرچه قبل از تاسیس، بطور کلی چه در مورد زبان و چه در مورد شخصیتها سفری تاریخی از "دیروز تا امروز" خواستمند بوده. موضع گیریها و مرزبندیهای شخصی فرخی با فرقه ها و افراد و احزاب الزاما مورد موافقت من نیستند. "همدم" شخصیتی است که من آنرا از خلال شعرهای فرخی بیرون آورده و بازسازی کرده ام. تغیراتی در "حسین" هست که ممکن است با آنچه بوده تطبیق نکند و مواردی از این دست شاید در طول متن وجود داشته باشد که مهم نیست، چراکه همانطور که گفتم قصدم یک تحقیق تاریخی نبوده و این بعهده متخصصین است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
72
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1387/04/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فاخته دهان دوخته

تعداد دیدگاه‌ها:
8
این دیدگاه به دلیل نگارش فینگلیش حذف گردید .
[edit=sagaro]1392/10/05[/edit]
استاد جنتی عطایی دارای واژه های در آثار خود هستند که بار معنایی مشترک دارند که بدون در نظر گرفتن این معانی متفاوت امکان تفسیر نا صحیح وجود خواهد داشت
با تو دیگه هر کی بخواد دست وفاداری بده
تو دست دیگش خنجره بی وقفه تو قلبت زده
جنتی عطایی
جنتي عطايي ترانه سراي بزرگ ايران
ممنون
وای من نمی دونستم ایرج جنتی عطایی نمایشنامه هم داره ! من عاشقه این نویسنده هستم ، خیلی خیلی ممنونم:inlove::inlove::inlove:
فاخته دهان دوخته
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک