رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
وجدان بیدار
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 200 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 200 رای
.
کتاب «وجدان بیدار»، سرگذشت زندگانی یکی از مردان گران‌مایه‌ی سده‌ی شانزدهم میلادی است که ارج و قدرش حتّی تا به امروز نشناخته مانده است. او در آن عصر ظلمت، در بحبوحه‌ی جنبش اصلاح دینی، علیه دنیاپرستی پاپ‌ها و سلطنت ظالمانه‌شان صدای خود را بلند می‌کند و با ایمان آهنین، خواستار اجرای تعالیم واقعی مسیح می‌شود و به دفاع از ارزش‌های جاودانه‌ی الاهی می‌پردازد. نام او را حتّی روشنفکران غربی نیز نشنیده‌اند و نمی‌شناسند. نام او، «سباستین کاستِلیو» است و توماس مان، نویسنده‌ی آلمانی نیز پس از خواندن این کتاب، درباره‌ی او به اشتفان تسوایگ می‌نویسد: «من درباره‌ی کاستلیو هیچ نمی‌دانستم، و از شما به خاطر آشنا کردنم با او سپاسگزارم. با او، من دوست تازه‌ای در اعماق تاریخ برای خود یافته‌ام.» (نامه‌ی مان در نخستین صفحات کتاب، درج شده است.)
اشتفان تسوایگ، به روایتی، پس از گوته، پرخواننده‌ترین نویسنده‌ی آلمانی‌زبان است. وی اتریشی است. اتریش با همه‌ی کوچکی، کشوری است که در دوران اخیر نام‌آوران بزرگی در قلمرو هنور و اندیشه و علم به جهان عرضه کرده است. اشتفان تسوایگ یکی از همان‌هاست. وی در سال 1881 میلادی در وین زاده شد. آن‌جا به دبیرستان رفت و از دانشگاه وین درجه‌ی دکترا گرفت. آثارش مجموعه‌ای وسیع را از رمان، نمایشنامه، مقالات، شعر، نقد، و پژوهش‌های تاریخی در بر می‌گیرد. بیش‌تر آثار او مضمونی عمومی و جهان‌شمول دارند. وی در مقام یک «اروپایی واقعی»، مرزهای ساختگی را به رسمیت نمی‌شناخت و بین انسان‌ها، جز تفاوت‌های معنوی و فرهنگی، تفاوتی قائل نبود.
(سایت گرداب-www.seapurse.ir)
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
dedarsabz
dedarsabz
1389/05/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وجدان بیدار

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتابی است مبتنی بر مستندات تاریخی به جا مانده از مجادلات کالون و سروه و کاستلیو. هر چند لحن پرطمطراق و نظرات شعاری تسوایگ در دفاع از آزادی بیان و تکثر عقاید گاهی ملال آور می شود، اما در مجموع کتابی است خواندنی و ارزشمند. تسوایگ به درستی نشان داده که پروتستانتیسم مستقر، معتقد به تکثر در تفسیر کتاب مقدس نبوده و به نوبه ی خود، تفاسیر غیر را انگ رفض می زده و عملا سرکوب می کرده است. آنجا که هر یک از این دو مذهب در راس قدرت سیاسی قرار گرفته بودند، تفاسیر رادیکال (از جمله تفسیر سروه که به تثلیث اعتقاد نداشت یا آناباپتیسم) را سرکوب می کردند. در واقع آنچه تاویلات متکثر از مسیحیت را مجاز کرد، دوپاره شدن اروپا و رویارویی کاتولیسیسم و پروتستانتیسم بود، نه خود پروتستانتیسم. این دوپارگی عملا قدرت نهادینه ی دینی را تضعیف کرد و این خود زمینه ای برای سکولاریزه شدن اروپا بود.
توصیه می کنم به خواندنش هم به خاطر تامل برانگیزی موضوع، و هم خصوصا به خاطر ترجمه ی روان و دلنشین زنده یاد آرین پور از اصل آلمانی.
من ان کتاب رو قبلا خوندم خیلی دلم میخواست دوباره بخونمش ولی گیرم نمیومد ممنونم از کتابناک و dedarsabz :D:D:D
وجدان بیدار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک