رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فیزیک در سینما
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 172 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 172 رای
کتاب «فیزیک در سینما» ابتدا مکانیک، سرعت، شتاب و گریز از مرکز را بررسی می‌کند و در ادامه به دینامیک و فیلم‌هایی که با حرارت در ارتباط هستند، می‌پردازد و در انتها انفجار هسته‌ای و سفر در فضا را بررسی می‌کند. در این کتاب جلوه‌های ویژه چهل فیلم از نظر فیزیک سرعت و فیزیک حرارت بررسی شده است و برای نخستین بار است که در ایران کتابی با این موضوع ترجمه و منتشر می‌شود.
برای همه ما اتفاق افتاده که صحنه‌ای از یک فیلم را ببینیم و برایمان غیر واقعی و اغلب احمقانه جلوه کند. مثلا تصور کنید صحنه‌ای از یک فیلم را که ماشینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت با عابری در خیابان برخورد می‌کند و عابر فقط دستش می‌شکند! کارگردان این فیلم خواسته یا ناخواسته قوانین فیزیک را زیر سوال برده و بدن نیوتون را در گور لرزانده است! تام راجرز در کتاب «فیزیک و سینما» با استفاده از قوانین ابتدایی و ساده‌فهم فیزیک که دربرگیرنده قوانین مکانیک نیوتونی، الکتریسیته، مغناطیس، مکانیک سیالات، فیزیک حرارتی و .. می‌شود، به بررسی فیلم‌های مطرح هالیوودی چون ماتریس، سرعت، جنگ ستارگان، پیش‌تازان فضا و .. پرداخته است.
در واقع نویسنده با کمک قوانین فیزیکی ثابت کرده است که رخداد اکثر صحنه‌های حادثه‌ای فیلم‌ها یا حتی مضمون اصلی برخی از فیلم‌ها تقریبا ناممکن است و در حد یک سرگرمی فانتزی باقی می‌مانند. راجرز این کتاب را برای فیلم‌سازان جوان و تازه‌کار و یا نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی نوشته و جزئیات مفید در زمینه فیزیک را در اختیارشان قرار داده است. نویسنده محاسبه و معادله‌ها و ریزه‌کاری‌های فنی را که درکشان برای مخاطب عامی دشوار است درون کادرهایی قرار داده تا خواننده‌ای که به خواندن آنها تمایلی ندارد، به راحتی از آنها بگذرد. جزئیات اضافی را هم برای خواننده‌هایی که پیش‌زمینه ریاضی و یا فیزیک نیاز ندارند، درون کادرهای تیره آورده و خوانش کتاب را برای مخاطب آسان کرده است.
مطالعه این کتاب که در زمینه نقد آثار سینمایی کاملا متفاوت و علمی و بر مبنای روش‌های آکادمیک است، برای علاقه‌مندان سینما و البته فیزیک می‌تواند بسیار جالب باشد. البته همه کسانی که این کتاب را می‌خوانند می‌آموزند که فیلم‌ها را دقیق‌تر ببینند و دنیای اطرافشان را بهتر درک کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/09/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فیزیک در سینما

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فیزیک در سینما
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک