رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
موسیقی سنتی ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 221 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 221 رای
دفتر پژوهش های رادیو
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
f_nour
f_nour
1389/03/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی موسیقی سنتی ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
12
کتابی واقعا مفید در راستای شناخت موسیقی سنتی که برای هر ایرانی علاقه مند به موسیقی نیاز است.
اما این رو بدونید که جامعه یک جمع منفعل نیست و در برابر هر عملی ، عکس العملی از خودش نشون میده . شاید جالب باشه براتون اگه بدونید که امرزه با وجود همه ظلمی که به این هنر شده ، تعداد شاگردان موسیقی سنتی نسبت به قبل بیشتر شده حتی دوره قبل از انقلاب !
رسانه ها در ترویج این هنر عظیم کوتاهی میکنن . سالهاست که منتظر پخش اجرای تصویری موسیقی سنتی از شبکه های ملی هستیم . چرا ؟ چرا باید فرهنگمون رو با دستهای خودمون به خاک بسپاریم ؟ چرا جوانها اونقدر که ساسی مانکن رو میشناسن از سالار عقیلی و حتی استاد شجریان نمیدونن ؟ چرا وقتی اسم دوتار و عود و قیچک و رباب رو میاریم علامت سؤال رو توی صورت شنونده میبینیم؟ چند نفرتون این سازها رو دیدید و می شناسید ؟ بله آواز شجریان ، سنتور مرحوم مشکاتیان ، تار لطفی ، کمانچه کلهر آدم رو به وجد میاره و لحظاتی ما رو از این دنیای لعنتی خارج میکنه . حذف کنید این حرفهارو ! ما عادت کردیم به حذف ششدنها و بی پاسخ موندن چراهامون .
موسیقی سنتی ایران آدم را به تمام معنا از خود بیخود میکنه . آدم رو به وجد میاره . اما متأسفانه این هنر اصیل ایرانی به شدت مهجور واقع شده . همه تلاشها در بسیاری از دورانها در جهت تخریب این هنر بوده . اما مردم ایران با تمام تلاش اون رو حفظ کردند .سالهایی بوده که اگر ساز رو در دستتون میدیدن ، دسته اش رو توی سرتون خرد میکردن اما باز مردم حفظش کردن و ساز های زیر عبایی رو ساختن .
همراه شو عزیز تنها نمان به درد
کاین درد مشترک هرگز جداجدا درمان نمی شود
خیلی خوبه ممنون و سپاسگذارو واقعا خوبه آدم اینارو بدونه
همراه شو عزیز تنها نمان به درد
کاین درد مشترک هرگز جداجدا درمان نمی شود
دشوار زندگی هرگز برای ما
بی رزم مشترک آسان نمی شود
میشه از نت های ویولن بزارید من هیچ جا نمی تونم پیدا کنم ممنون میشم من عضو جدیدم
من از نت ویولن آهنگای سنتی و متداول رومیخوام
موسیقی سنتی ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک